Home :: Boeken: op leeftijd :: 4-5 jaar :: Jeppe krijgt een vriend :: Recensies van lezers

1 stars:
 0 review(s)

Reviews

Most useful first | Newest first
Dayenne
Oct 24, 2018
In een houten huisje op een klein eilandje in de grote zee woont Jeppe. Jeppe gaat zwemmen, vissen, verstoppertje spelen, maar hij is altijd alleen. Hij wilde dat hij een vriendje had! Op een dag zit er een vogel op het strand, Ko. Jeppe is dolblij en samen maken ze veel plezier! Totdat het misgaat en Ko plotseling verdwenen is. Jeppe is verdrietig en mist zijn speelkameraadje, zal hij zijn vriendje ooit weer zien?

Jeppe krijgt een vriend is een prachtig prentenboek met mooie paginagrote tekeningen. De lay-out van het boek is wisselend, de ene keer is de tekening 2 pagina’s groot met een beetje tekst erbij, terwijl op andere pagina’s een kleinere tekening staat met de tekst erboven. Deze variatie zorgt voor een prettige afwisseling, waardoor een speels effect is ontstaan.

Jeppe is een mooi hoofdfiguur voor dit verhaal. Jeppe is een grote beer en ziet eruit als een grote goedzak. Hij is eenzaam, maar gelukkig verschijnt vogel Ko op het toneel en kunnen ze samen spelen. Kinderen kunnen in dit prentenboek genieten van prachtige tekeningen die tot de verbeelding spreken, maar daarnaast gaat dit boek over een belangrijk thema, vriendschap. Het lijkt bij Jeppe en Ko even mis, maar gelukkig heeft het boek een happy end.

Auteur en illustrator Jan Braamhorst tekent al jaren en heeft al verschillende kinderboeken geïllustreerd. Jeppe krijgt een vriend is het eerste prentenboek dat hij volledig zelf heeft bedacht, geschreven en geïllustreerd. Jeppe krijgt een vriend is een vrolijk prentenboek over vriendschap, met prachtige tekeningen.Het boek is geschikt voor kinderen vanaf een jaar of vier. In een interview las ik dat er mogelijk nog een vervolg komt, dus dat beloofd veel goeds!